Home > Public Information > Public Releases > ASTROFEST La Palma 2022 - Roundtable on Women in Astronomy
Text: Normal textBigger tyextBold text

ING outreach event
23 September, 2022

ASTROFEST La Palma 2022 - Roundtable on Women in Astronomy

El lunes 3 de octubre a las 20:00 en el Museo Insular de Santa Cruz de La Palma, el 'Astrofest La Palma 2022 - Vocaciones Científicas' organiza una mesa redonda sobre Mujeres en Astronomía, en el que participará como ponente nuestra compañera Cecilia Fariña. El festival ASTROFEST 2022 está organizado por el Cabildo Insular de La Palma y tiene por objeto la organización de una serie de actividades para la promoción del astroturismo y la divulgación de la astronomía.

Os animamos a todos a asistir. Puede ser particularmente interesante para aquellos con hijas o hijos en edades adolescentes. El ING colabora con este acto.

Más detalles en https://astrofestlapalma.es/encuentro-de-mujeres-en-la-astronomia/..

*************************************

On Monday October 3rd, 20:00, at the Museo Insular de Santa Cruz de La Palma, within the framework of 'Astrofest La Palma 2022 Scientific Vocations', there will be a roundtable on Women in Astronomy, where our colleague Cecilia Fariña is a panelist. The ASTROFEST 2022 festival is organised by the Cabildo Insular de La Palma and its purpose is to organize a series of activities to promote astrotourism and the dissemination of astronomy.

We encourage everyone to attend. The event may be of particular interest to those with children in their teens. ING is a collaborator of this event.

More details in https://astrofestlapalma.es/encuentro-de-mujeres-en-la-astronomia/..